przejdź do treści wpisy

Podstawowe założenia zarządzania procesami w firmie

zarządzanie procesami w firmieW biznesie nie ma stagnacji. Bezustannie zmieniają się formy prowadzenia firmy, rynek na którym działają oraz sposoby zarządzania nimi. Jedną  z koncepcji cieszącą się dużym zainteresowaniem jest zarządzanie procesowe.

Zarządzanie procesami w firmie

Zarządzanie procesowe jest wynikiem postrzegania firmy jako systemu. Koncepcja zarządzania systemowego opiera się na zasadzie, że każdy element jest tak samo ważny i musi być rozpatrywany we współzależności z pozostałymi elementami tworzącymi system. Analiza, usprawnianie systemu w podejściu procesowym ma na celu dostarczenie wartości klientom. Wszelkie działania mają tę wartość podnosić. W przeciwnym przypadku są one niepotrzebne lub błędne i wymagają poprawy.

Rodzaje procesów

Aby móc zarządzać procesami w firmie należy wpierw wiedzieć jakie procesy w niej zachodzą. Podstawowy podział procesów wskazuje dwa rodzaje:

– procesy operacyjne związane z bieżącą działalnością (produkcja, marketing itp.),

– procesy zarządcze i wspomagające (zarządzanie zasobami ludzkimi, finansowymi itp.).

W celu ich dokładnego opisania często stosowane są mapy procesów, ułatwiające rozpoznanie, modyfikacje i kierowanie procesami. Dzięki temu koordynacja działań firmy jest znacznie lepsza i łatwiejszym staje się podołanie oczekiwaniom klientów.

Adam kategoria: Zarządzanie dnia 15 Marzec 2016 » 0 komentarzy
Twoja odpowiedź:


wymagane


wymagany, (będzie ukryty)



Możesz używać następujące tagi:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Adres Trackback  |  Subskrybuj komentarze