Podstawowe założenia zarządzania procesami w firmie
W biznesie nie ma stagnacji. Bezustannie zmieniają się formy prowadzenia firmy, rynek na którym działają oraz sposoby zarządzania nimi. Jedną z koncepcji cieszącą się dużym zainteresowaniem jest zarządzanie procesowe.
Zarządzanie procesami w firmie
Zarządzanie procesowe jest wynikiem postrzegania firmy jako systemu. Koncepcja zarządzania systemowego opiera się na zasadzie, że każdy element jest tak samo ważny i musi być rozpatrywany we współzależności z pozostałymi elementami tworzącymi system. Analiza, usprawnianie systemu w podejściu procesowym ma na celu dostarczenie wartości klientom. Wszelkie działania mają tę wartość podnosić. W przeciwnym przypadku są one niepotrzebne lub błędne i wymagają poprawy.
Rodzaje procesów
Aby móc zarządzać procesami w firmie należy wpierw wiedzieć jakie procesy w niej zachodzą. Podstawowy podział procesów wskazuje dwa rodzaje:
– procesy operacyjne związane z bieżącą działalnością (produkcja, marketing itp.),
– procesy zarządcze i wspomagające (zarządzanie zasobami ludzkimi, finansowymi itp.).
W celu ich dokładnego opisania często stosowane są mapy procesów, ułatwiające rozpoznanie, modyfikacje i kierowanie procesami. Dzięki temu koordynacja działań firmy jest znacznie lepsza i łatwiejszym staje się podołanie oczekiwaniom klientów.
Twoja odpowiedź:
Adres Trackback | Subskrybuj komentarze