Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie?
Wielu producentów nie zdaje sobie sprawy z tego, że organizacja pracy w ich zakładzie nie należy do najlepszych. Bardzo często wydaje się nam, że skoro wszystko działa, wszystkie zamówienia i zlecenia są realizowane na czas, to tak może być. Nic bardziej mylnego!
Już na samym początku konieczne jest zaznaczenie, że dobra organizacja pracy wpływa nie tylko na przyśpieszenie jej wykonywania, ale również na jej całościowy komfort. W jaki jednak sposób możemy wpłynąć na poprawę organizacji pracy? Oczywiście poprzez identyfikację procesów i ich optymalizację!
Na czym to polega?
Identyfikacja procesów to przede wszystkim uświadomienie sobie jak przebiega w naszej firmie obsługa każdego klienta od momentu złożenia przez niego zamówienia – począwszy od obsługi w punkcie sprzedaży, poprzez płatność, a skończywszy na produkcji danego towaru, przejściu informacji między konkretnymi działami firmy (w przypadku większych przedsiębiorstw) oraz na wydaniu towaru, tj. opuszczeniu naszej firmy. Wszystko jest ciągłymi procesami, których działanie i kolejne etapy trzeba dokładnie najpierw zrozumieć.
Co to daje?
Poprzez zidentyfikowanie wszystkich procesów zachodzących w firmie jesteśmy w stanie znaleźć najsłabsze punkty tego ciągu, a tym samym często nawet niewielkim kosztem, tj. poprawą jednego etapu, możemy wpłynąć na wydajność produkcji i optymalizację pracy w całym zakresie działalności naszej firmy!
Twoja odpowiedź:
Adres Trackback | Subskrybuj komentarze